2023-05 Golftävling

Rubrik: SPF Seniorerna Hamre på golftävling 29/5

• Rolf Öhman Håkan Willén Maj-Britt Öhman Nils Hallonsten Bengt Hjorth Paul Bjurling Lisbeth Neidenmark

Fem män och två kvinnor träffades vid Tortunas trevliga och välskötta anläggning. Vi sju glada golfare gick eller åkte golfbil runt Tortunas 18 hål i två bollar. I det soliga vädret var vi riktigt taggade. Och med skratt varvat med koncentration gick slagen och puttarna ibland precis som vi ville. Men varför gör de inte så varje gång??
Tyvärr var det några medlemmar som hade lämnat återbud pga sjukdom, så vi hade planerat för fler spelare, vilket märktes på det dignande presentbordet. Vinnare i dagens tävling blev Håkan Willén, som valde en putter i vinst.
Tvåa kom vår trevliga nya medlem Paul Bjurling och trea blev Bengt Hjort. Och alla vi andra fick också priser för gott spel.
Tack Nils Hallonsten för att du fixar denna trevliga tävling varje år!
Vid pennan: Lisbeth Neidenmark
Foto: Okänd