Månadsmöte med underhållning

Månadsmöte med underhållning 12 jan

Verksamhetsåret är igång. 85 medlemmar från SPF Seniorerna Hamre kom till årets första månadsmöte – härligt. Nils Hallonsten, v ordf hälsade välkomna och gladdes åt att så många lyckats anmäla sitt deltagande i events av skilda slag via föreningens nya bokningssystem. Dagens gäst var Caroline Langenheim som underhöll med sång och gitarrspel från scenens och filmens värld, odödliga klassiker från förra seklet. Hon började med Povel Ramels ”Följ mig bortåt vägen” och avslutade med Ulf Peder Olrogs ”I Sodom och Gomorra”. Däremellan hörde vi bl a Karl Gerhards ”Jazzgossen”, Lars Forsells ”Jag står här på ett torg” med aktuell text kring krigets fasor. Filmen ”Säg det i toner” med titelmelodi med samma namn, skriven av Jules Sylvain, annonserades som Sveriges första ljudfilm 1929. Vi bjöds även på melodier av Hasse & Tage, Lasse Färnlöfs ”Att angöra en brygga” m fl som vi kände igen och kunde tralla med i. Kaffe med dopp där samtalen snabbt kom igång som vanligt. Vi genomförde även första steget av tre i kunskapstävlingen ”Hjärnkoll”, - 10 frågor, ett lag fick alla rätt. Glada vinnare i lottdragningen och en gottepåse till alla vid hemgång.
Text: Gunnel Lundin
Foto: Håkan Fehne