2020-09-02 Tipspromenad

Härlig dag med härliga människor

• Incheckning
  • Kön till start ringlar sig fram genom skogen
  • Korvgrillning så det ryker om dem
  • I väntan på en färdig grillkorv
  • En som gjort sig förtjänt av en korv
  • Korvätare och trissvinnare
  • En med nio rätt och en med tio rätt men båda lika glada
  • Incheckning
  • Kön till start ringlar sig fram genom skogen
  • Korvgrillning så det ryker om dem
  • I väntan på en färdig grillkorv
  • En som gjort sig förtjänt av en korv
  • Korvätare och trissvinnare
  • En med nio rätt och en med tio rätt men båda lika glada

Tipspromenad på Öster Mälarstrand
En lyckad tipspromenad genomfördes den 2 september. 32 medlemmar från SPF Seniorerna Hamre tog sig till Notuddens parkering för att delta i en tipspromenad med blandade frågor. Vi provade dessutom en gpsquiz via mobiltlefonen med samma frågor som satt uppsatta på lyktstolparna längs promenadvägen. Ett mycket gott resultat, alla hade minst 7 rätt av 12 möjliga. 2 personer hade 10 rätt. Vi gratulerar Stefan Birberg och Solveig Östberg. Extra roligt är det att en av vinnarna svarade på papper och en via mobilen. Det är så det ska vara när man kan delta på egna villkor.
Promenaden gick runt Notudden förbi nybyggnationerna och hamnen vid Notuddskajen och avslutades med korvgrillning vid Mälaren.
Information om kommande aktiviteter gavs och att vi har anmälningsplikt till alla aktiviteter för att kunna begränsa deltagarantalet.
Tack till alla som ställer upp och gör det trevligt för våra medlemmar, gäller både planerare, korvgrillare, igångsättare och svarsrättare och alla ni medlemmar som visar att ni uppskattar det vi arrangerar. Vem vet vi kanske kände oss så nöjda att det återkommer under hösten.

Text: Ulla Elfvendahl
Foto: Olof Lundin