2022-02-24 Årsmötet

Årsmöte 2022 i SPF Seniorerna Hamre

• Ulla ELfvendahl öppnar mötet med en parentation
  • Sånggruppen Hamregökarna sjunger "Jag har en dröm"
  • Monica Knutsson och Monica Larsen håller i mötet
  • IHär syns våra gäster Christina Jonsson, distriktet och Lennart Thern, SPF Tomas
  • Förhandlingar pågår
  • Stundens allvar
  • Alexander Markianos, berättar om Vuxenskolan
  • Nya styrelsen från vänster Gunnel Lundin, Nils Hallonsten, Ulla Elfvendahl, Monica Larsen, Maj-Britt Öhman, Gunnel Jonsson, Tommy G Andersson, Pirkko Nilsson och Bertil Neidenmark
  • Ulla ELfvendahl öppnar mötet med en parentation
  • Sånggruppen Hamregökarna sjunger "Jag har en dröm"
  • Monica Knutsson och Monica Larsen håller i mötet
  • Förhandlingar pågår
  • Stundens allvar
  • Alexander Markianos, berättar om Vuxenskolan
  • Nya styrelsen från vänster Gunnel Lundin, Nils Hallonsten, Ulla Elfvendahl, Monica Larsen,  Maj-Britt Öhman, Gunnel Jonsson, Tommy G Andersson, Pirkko Nilsson och Bertil Neidenmark

Så har då årsmötet i SPF Seniorerna Hamre ägt rum den 24 februari. Vi var 61 närvarande som fick vara med och fatta beslut om hur styrelsen skött sitt uppdrag och förutsättningar för att sköta det kommande året. De gäster som deltog var Christina Jonsson, Västmanlandsdistriktet, Lennart Thern, SPF Seniorerna Tomas och Alexander Markianos, Vuxenskolan. Tack för att ni kom.
Ordförande, Ulla Elfvendahl, öppnade mötet och inledde med en parentation för att minnas de medlemmar som avled under 2021. Efter en gemensam tyst minut sjöng sånggruppen Hamregökarna ”Jag har en dröm” av ABBA.
Till mötesordförande valdes Monica Knutsson och till sekreterare valdes Monica Larsen. Möteshandlingarna beslutades punkt för punkt och styrelsen beviljades ansvarsfrihet.
Föreningens ordförande Ulla Elfvendahl valdes om och under punkten ”Ordförande har ordet påmindes alla om att se över sitt förråd av konserver och vatten utifrån det krig som råder i Europa. Vi vet inte vilka konsekvenserna kan bli för Sverige. Det medförde att en punkt i föreningens program ”Rädd eller beredd” flyttas från hösten till 15 mars.
Två medlemmar som haft uppdrag i föreningen tackades av med en vacker blombukett. Karin Nilsson slutar som revisor, sista året som revisorssuppleant och Gunilla Nilsson avslutar sitt arbete i programgruppen. Tack båda två för ert arbete åt föreningen.
Mötet avslutades traditionellt med prinsesstårta och kaffe.

Text: Ulla Elfvendahl
Bild: Olof Lundin