Konsert Cassel

• Maria Keohane, sopran
  • Anders J Dahlin, tenor
  • Skön duettsång

47 förväntansfulla medlemmar i SPF Seniorerna Hamre, Rudbeckius och Tomas i Västerås och 2 gäster från en Göteborgs förening gav sig av med buss, i lite snöyra, till Grängesberg för att avnjuta en nyårskonsert på Cassels konserthus. Dessutom visade det sig att 3 bussar avgått från Västerås och vi var nästan 160 st Västeråsare som fyllde konsertsalen.
Det var en resa som ingen vill vara utan. Konserten var fantastisk. Otroligt samspelta och skickliga Dalasinfoniettan spelade verk av Händel, Purcell och Roman under ledning av dirigent Olof Boman. Två fantastiska solister Maria Keohane, sopran och Anders J Dahlin, tenor förgyllde tillställningen både i solon och duetter. Dirigenten, Olof Boman, var förutom en skicklig dirigent underhållande och lätt att lyssna till.
Innan konserten åt vi en sen, god lunch i Disponentvillan alldeles i närheten av konserthuset. Vid kaffet berättade v. ordförande om Sir Ernest Cassel, förmögen engelsk bankir som lät bygga huset. Vi fick en historisk berättelse om vad som hänt sedan uppförandet av gården. Bussfärden hemåt gick på snöfria vägar. En mycket uppskattad dag.