April 2018

Månadens brev – april 2018

• Bowling

Undrar om vi får välkomna våren på riktigt denna månad. Tänk er alla blåsippor och vitsippor som pryder vägkanterna. Hoppas kan man i alla fall.

Nyheter:
Ibland dyker det upp erbjudanden när programmet redan är klart. Här kommer det två nyheter som gäller maj månad.

• Besök hos biodlare Hans Egon Karlsson, som visar sina bin och berättar om biodlingens alla konster.  Onsdag 16 maj 13.00., Rödinggatan 12. Vi träffas utanför huset. Max 10 personer - anmälan på vanligt sätt till jamgunnel@gmail.com eller am.isacsson@gmail.com .

• Under maj promenerar vi för "Världens barn", 30 min om dagen. Om du vill delta anmäler du dig till vår förening och betalar in 50 kr på bg 5585-8476 ange världens barn. Vi deltar i förbundets tävling om bästa förening - och har därmed chans på ett pris.
Vi gör alltså en god gärning och har vinstchans.

Månadens aktivitet - Bowling:
Kom med i den roliga bowlingen och träffa fina kamrater. Varannan måndag (jämna veckor) kl 15.00 i Bellevuehallen. Vi brukar vara ett dussintal personer och det finns plats för fler. Lars Erikols tel: 070 399 02 92

Vad händer i april?
• Den 9 april. Passa på att få svar så du kan ta ställning till hur du ska rösta i höst. Anmäl dig till Eva Liwing eva.liwing@telia.com även om du inte har några frågor – du kan lyssna till andras frågor och svar.
• Vi ska få lite trolleriuppvisning den 19 april. Maggi Magi kommer att förtrolla oss alla med sina trick. Dessutom är det sista uttagningen till hjärnkoll – de som i tidigare uttagningar fått mest poäng kommer att tävla individuellt.
• Vinprovningen kommer att äga rum den 20 april. Anmälan före gäller och det är inte många platser kvar. Lite annorlunda denna gång för den som är nyfiken.
• Äntligen startar sommaraktiviteterna. Vi börjar med boule den 24 april och hoppas att kommunen hunnit färdigställa boulebanan på Notuddsparken, Öster Mälarstrand. Kom igen – ta med en kaffekorg om du vill.
• Till sist ska vi den 26 april besöka Kungsör och modelljärnvägen som är miniatyrer av platser i Sverige. Läs mer i programmet eller på hemsidan www.spfseniorerna.se/spfhamre
Under aktiviteter finns dels en aktivitetskalender men också programmet.

Vad händer i maj?
Den 3:e maj är det Hamrelunken vid Notuddsparken med olika utespel. Vi passar också på att inviga boulebanan. Passa på att gå dit och avverka 30 minuters promenad om du anmält dig till "Världens barn" (se ovan).

Resor:
• Du vet väl att vi kan delta i resor som de övriga SPF föreningarna i Västerås anordnar?
Finns länkar till deras respektive hemsida under aktiviteter/resor,
• Ålandresan 11-12 juni har ändrats och kommer att gå via Kapellskär. Vi bor på Park hotell i Mariehamn istället för på båten. Dag 2 blir som tidigare planerats. Allt till samma pris som tidigare, se programmet. Mer information kommer i nästa månadsbrev.

Vi som arbetar i styrelsen, programgrupp, mötesgrupp och som aktivitetsledare ser fram emot att träffas på någon av aktiviteterna i april.
Styrelsen