2020-10-15 Månadsmöte

Månadsmöte med underhållning

• Undrar vad detta ska bli?
  • Jo men vissa saker är ju roliga
  • Mats Strandberg imiterar
  • Gunnel, Ulla, Bengt och Anna-Lisa lyssnar
  • Undrar vad detta ska bli?
  • Jo men vissa saker är ju roliga
  • Mats Strandberg imiterar
  • Gunnel, Ulla, Bengt och Anna-Lisa lyssnar

Vid månadsmötet 15 oktober var det 29 medlemmar (max 30 st) som med "nyspritade" händer satte sig till rätta vid borden för att lyssna på dagen gäst. Mats Strandberg, sportjournalist på framför allt Radiosporten, lät oss genom sina anekdoter och imitationer möta många av de profiler han arbetat med och träffat genom sitt yrke. Här kommer ett axplock – Åke Strömmer, mycket skicklig men inte alltid så trevlig, Lennart Hyland och Lars-Gunnar Björklund, giganterna, Ulf Elfving, radiosnille, Björn Hellberg, både god vän och disträ. Genom Mats imitationer mötte vi även P-G Gyllenhammar, Olof Palme, Carl Bildt och Sverker Olofsson. En favorit i uppväxten var Arne Thorén som rapporterade från USA. Bland många duktiga komiker var Magnus Härenstam bäst.
Bland nutidens röster hörde vi Mark Levengood, Maria Montazami, Kalle Moreus och Leif GW.
Vid frågestunden berättade medlemmen Björn om när han och en kompis spelade en dubbelmatch i tennis mot Björn Borg och Ove Bengtsson.
Många fler namn från förr och nu passerade revy. Eftermiddagen avslutades med fika med numera sedvanlig inplastad kaka.

Text: Gunnel Lundin
Foto: Olof Lundin