Februari 2018

Månadens brev – Februari 2018

Hittills i år har de aktiviteter vi genomfört varit fulltecknade – alltså vi har inte kunnat ta emot alla som vill vara med. Det är jätteroligt att ni visar så stort intresse för det som arrangeras. Ärtsoppan blev en succé och gick åt fast det var massor i kantinerna.

Dags för årsmöte.
Som vanligt är det årsmöte i februari - den 15/2 och som vanligt bjuds det på tårta. Vi hälsar alla välkomna men då vi har många nya medlemmar hälsar vi dem särskilt välkomna till årsmötet. Apropå nya medlemmar kan vi konstatera att vi är över 405 medlemmar just nu. Hoppas alla väljer att vara kvar när inbetalningskortet kommer.

Månadens aktivitet – Bridge:
Bridge är en aktivitet som kräver vissa förkunskaper. Vi träffas varje onsdag-eftermiddag under höst- och vårsäsongerna på BRF Senioren, Viksängsgatan 80. Det är ett trevligt gäng som träffas och alla vill förstås ha första platsen: Nej det är inte det som är det viktigaste – det är umgänget och att hålla hjärnan igång. Vi behöver alltid nya medlemmar som tycker det är kul med bridge. Har du lite bridgekunskaper tycker jag du ska delta och ingå i vårt gäng. Du kan besöka oss utan föranmälan. Vi börjar 13.00 men några av oss är där från ca 12.30.
Vill du veta mer så kontaktar du Karl-Gunnar (K-G) Andersson på mail: k-g.andersson@hotmail.se eller telefon 073-7201692.

Vad händer i februari?
En kommande aktivitet som vi i programgrupp och styrelse tycker ska bli jättekul är "Min hobby " den 1 mars. Den är det däremot få som anmält intresse till vilket är synd. Vi tror att många fler har någon hobby ni tycker är kul. Kanske kan du inspirera någon annan att börja med samma hobby.

• Canasta startade den 1 februari. Hann du inte vara med finns det möjlighet att delta den 8:e och den 22:a februari. Vi syns i Ordenshuset.
• After Work startar igen den 2 februari och kommer att äga rum en gång i månaden hela sommaren.
• Du missade väl inte studiebesöket på Västmanlands teater den 6 februari och besöket i domkyrkan den 8 mars
• En viktig studiecirkel drar igång – nämligen "Äldre i trafiken" – passa på att lära om nya trafikregler, nya skyltar och diskutera olika trafikproblem och hur man ska hantera dem.
• 1 mars träffas vi för att beundra varandras hobbyarbeten som vi skrivit om ovan.

Det här med att anmäla sig:
Vi som arbetar för föreningen försöker underlätta för er medlemmar. Till exempel har vi förståelse för att programmet kommer bort bland reklamen. Därför finns hela programmet att bläddra i på hemsidan liksom den nya kalenderfunktionen. Vi hoppas att ni går in och tittar och testar och ger oss lite återkoppling på om ni tycker det är bra eller inte. Prova till exempel att anmäla er via kalendern – kan det bli enklare? Länk:

Värva medlem:
Du vet väl att du får en Sverigelott om du värvar en ny medlem? Anmäl på www.nymedlem.se så dyker det snart upp en lott.

Vi som arbetar i styrelsen, programgrupp, mötesgrupp och som aktivitetsledare ser fram emot att träffas på någon av aktiviteterna i vår.
Styrelsen