Jubileumsmöte

Stort intresse för Jubileumsmötet

• Sven Norekrans lämnar över dokumentation över föreningen 30 år.
  • Stort intresse från medlemmarna
  • Mikael Wretholm och Stefan Appelqvist (piano)
  • God smörgåstårta som räckte till många
  • Sven Norekrans lämnar över dokumentation över föreningen 30 år.
  • Stort intresse från medlemmarna
  • Mikael Wretholm och Stefan Appelqvist (piano)
  • God smörgåstårta som räckte till många

Över 90 medlemmar, alldeles proppfullt var det i Ordenshuset när SPF Seniorerna Hamre 12 sept firade sin 30-års dag.
Efter att Ulla hälsat välkommen gav Sven Norekrans, tidigare ordförande, en spännande sammanfattning av föreningens historia. Sven har lagt ner ett gediget arbete på att ta fram ett häfte där allt finns att läsa. Häftet kan beställas via Ulla Elfvendahl, ulla@elfvendahl.se.
Det började med en liten skara som bildade SPF Hamre och som genom åren vuxit till i dag 420 medlemmar. Vi är fortfarande den minsta SPF-föreningen i Västerås. Aktiviteter, studiecirklar, månadsmöten och utflykter skapades, många av dem fortgår än i dag. Olika lokaler har använts genom åren, Senioren och Ordenshuset används mest idag.
Den mycket uppskattade musikunderhållningen bestod denna gång av Mikael Wretholm och Stefan Appelqvist (piano), som berättade, sjöng och spelade ur Elvis Presleys stora repertoar. Som extranummer kom Frank Sinatras "My way".
Denna jubileumseftermiddag serverades god smörgåstårta och delades ut jubileumspenna till samtliga. Det gick alldeles utmärkt att dricka kaffe ur kopp utan fat pga att diskmöjligheterna var begränsade då diskrummet är under ombyggnad. Mötesgruppen jobbade på som vanligt med dukning och efterarbete
Gunnel L påminde om några av höstens aktiviteter och presenterade ett erbjudande om nyårskonsert 5 jan i Cassel Grängesberg. Intresseanmälan före 1 okt.
Vinnarna i lottdragningen fick blommor eller trisslott.
Försäljning av de nya kuponghäftena började. Vi hoppas att kupongerna ska göra att funktionärer i skilda sammanhang slipper hantera kontanter i så stor utsträckning som möjligt.
Text: Gunnel Lundin
Foto: Olof Lundin