2023-01 Tipspromenad

Tipspromenad i fint januariväder.

• Glada och mätta
  • Lite kallt tycker hunden
  • Samtal
  • Glada och mätta
  • Lite kallt tycker hunden
  • Samtal

SPF Hamre har genomfört årets första tipspromenad. Den 30 januari var det många medlemmar som testade sina kunskaper, samlades vid grillplatsen och diskuterade världens olika glädjeämnen och problem. Frågorna måste ha varit lätta eftersom det var många händer i luften när de fick frågan om hur många som hade 10 rätt. Undertecknad hade 9 rätt och var glad för det. Om någon undrar varför vi bjuder på grillad korv en gång i månaden är svaret enkelt. Det är ett mycket billigt och enkelt sätt att bidra till att våra medlemmar kommer ut på en promenad och får träffa andra människor att byta lite tankar med. Sedan kanske grillmästarna blir lite orolig ibland om korvarna ska räcka eller inte men det löser sig alltid. Vi tackar alla som hjälper till för att få till denna trivselaktivitet. Allt från frågeställare, uppsättare av frågorna, grillare och hjälpare på plats som ser till att det fungerar och naturligtvis tack till alla er som kommer och gör det så roligt.

Text och bild: Ulla Elfvendahl