2022-12-16 Julfest

• Luciatåget på väg in
  • Fina julsånger
  • Det som blev kvar när alla var mätta

Vid årets sista månadsmöte bjöds det på Luciatåg och julbord. Den 16 dec var vi 80 medlemmar från SPF Seniorerna Hamre som bänkade oss runt småborden för att dricka lite glögg med pepparkaka och vänta på Lucia med tärnor och nissar. ”Hamregökarna”, föreningens kör, skred in och sjöng de traditionella julsångerna. Lucia läste egen dikt med önskan om julefrid. Ulla, vår ordförande och tillika lucia, hälsade nu alla välkomna. Därefter var det dags att aväta en julbuffé med sedvanliga godsaker. Det gick att fylla på tallriken flera gånger. Samtalen runt borden visade på att stämningen var god. Innan kaffe stämde alla in i några fler av julens sånger t ex Jag såg mamma kyssa tomten och Bjällerklang. Vårens program, utdelades i entrén. Gunnel påminde om vikten av att anmäla sig i god tid till aktiviteter av skilda slag, så att arrangörerna ska veta att aktiviteten blir av. Efter kaffet blev det lottdragning på ett stort antal julklappar – fint inslagna av Mötesgruppen. Många blev nöjda då alla hade en chans eftersom alla fått en lott.
Tack för ett aktivt och fint 2022!  Nu ser vi fram emot ett intressant, roligt och lärorikt 2023 med årets första månadsmöte 12 jan.
Text: Gunnel Lundin
Foto: Håkan Fehne och Olof Lundin