Augusti 2018

Månadens brev Augusti 2018

Höststart
Dags att börja boka in aktiviteter utifrån höstens program. Vi önskar att ni tänker på 2 saker:
1 - Boka så snart du kan så att programgruppen får en uppfattning om aktiviteten kan bli av eller inte. Går det att undvika att boka sista dagen är vi tacksamma. Det skapar viss oro för dem som anmält sig om aktiviteten blir av eller inte.
2 - Var tydlig med namn och aktivitet när du betalar in pengar för aktiviteten.
Tack för att du förstår.

Medicinsk Yoga
Vi som arbetar i olika grupper försöker lyssna in medlemmars önskemål om till exempel nya aktiviteter. Vi har det senaste året bestämt att vi ska ha "prova på omgångar" innan vi drar igång aktiviteten som rullar år efter år. I augusti startar en sådan aktivitet som heter "Medicinsk Yoga". De som provat på den formen av yoga är mycket nöjda och upplever att problem med krämpor minskar. Kom första gången, prova och bestäm sedan om det var något att fortsätta med eller inte.

Rapporter
I år har Boule spelat vid Notuddsparken. Det har varit en tapper skara som samlats, spelat och fikat. Vi funderar mycket på varför andra föreningar har ett sådant aktivt Boulespel med många deltagare men intresset är så svalt hos oss i Hamre. Är våra medlemmar aktiva på ett annat sätt på somrarna? Har vi andra intressen som vi ska sprida vidare istället? Är vi yngre och har fritidshus som lockar mer än Boulepel? Vi tycker det är viktigt att Boulespel finns med som en aktivitet och undrar om du har förslag på hur vi ska locka fler att komma till Boulebanan på tisdagar kl 15.00?
Samma sak gäller promenaderna på Björnön – få men trogna deltagare.

Aktiviteter i augusti
Promenaderna på Björnön fortsätter varje torsdag hela augusti. Vi träffas vid Björnögårdens parkering kl 13.30. Du som har stavar kan promenera med dem.
Boulen – fortsätter tisdagar kl 15.00 augusti ut. Samling vid Boulebanan Notuddsparken (vid parkeringen bakom Öhrmans café på Öster Mälarstrand).
Medicinsk yoga startar den 19 augusti och det finns platser kvar. Skynda att anmäla dig.
Alla vanliga aktiviteter startar och inleds med Bridge den 22 aug, följt av Operacirkel den 5 sept.
• 23 augusti gör vi en utflykt till Brandskogen och Elsa Anderssons café. Det fattas fortfarande några personer för att det ska bli en full grupp. Behöver även vara någon bil till som kör.
• Besök på Vikingabyn och lunch på Frösåker äger rum den 30 aug. Det finns möjlighet att boka in sig men minimiantalet är uppnått så besöket kommer att bli av.

Aktiviteter i september
• Påminner redan nu om SPF:s DM i golf den 13 september som äger rum på Skerike. Är du intresserad anmäler du dig till Nils Hallonsten nils.hallonsten@live.se

För övrigt hoppas vi att du läser programmet och går in på hemsidan och följer vad vi gör och gjort. www.spfseniorerna.se/spfhamre