Nov 2018

Månadens brev - November 2018

Vi ska vara stolta över vår förening.

Nu börjar kvällarna bli mörka. Vi får glädjas åt att det fortfarande är lite värme i luften och att solen syns av och till.

I oktober hade vi en temadag om olika forskningar utifrån äldre. Det var en mycket lyckad dag med besökare från andra föreningar. Vi har fått positiv respons från både besökare och föreläsare. Hamre har dessutom fått förfrågan om att arrangera liknande temadag åt distriktet. Det måste väl räknas som bra betyg till programgruppen.
Vår sånggrupp "Hamregökarna" deltog i en körstämma i Surahammar den 19 oktober. De kanske inte var den duktigaste kören men definitivt inte den sämsta. Det är sångglädjen som räknas. Du som tycker om att sjunga kom och var med på träning den 5 och 19 november kl 15.00 i Brf Senioren, Viksängsgatan 80.

Du som är ny medlem har fått en inbjudan till frukostmöte den 9 november – kom ihåg att anmäla dig.

Vad händer i november?
Guidad visning på konserthuset. Den 8 november äger det rum och det finns ett par platser kvar. Sista anmälningsdag är den första november.

Månadsmötet den 15 november kommer att handla om "Din privatekonomi" ett viktigt ämne att ta del av och lära mer om.

Den 21 november är det studiebesök på Flygets kamratförening och F:1s historia. Sista anmälningsdag är den 9 november – det finns platser kvar.

Aktiviteter i början på december
Julmarknad i Nora den 8 december. Bussresa, besök på marknaden och lunch på Åkerby herrgård ingår. Anmäl senast 30 november. Pris: 425:- men skynda, skynda – många har redan bokat sig.

Julfesten Ni kommer väl ihåg att boka in er på vår julfest – i programmet står att det kostar 230:- men genom bra förhandlingar kommer julbordet att kosta endast 185:-

För övrigt hoppas vi att du läser programmet och går in på hemsidan och följer vad vi gör och gjort. www.spfseniorerna.se/spfhamre.

Styrelsen