2020-10-14 After Work

After Work (AW) kallar vi det eftersom vi alla har slutat arbeta

• God mat och vacker utsikt
  • Samtal om hur kvällen varit hittills
  • Även fotografen blir fotad
  • Några sitter stilla medan de pratar - andra inte.
  • Uppklädda och fina
  • Trogna deltagare
  • Fina damer
  • God mat och vacker utsikt
  • Samtal om hur kvällen varit hittills
  • Även fotografen blir fotad
  • Några sitter stilla medan de pratar - andra inte.
  • Uppklädda och fina
  • Trogna deltagare
  • Fina damer

Detta var det första försöket att ge möjlighet att träffas och äta.
After work i dess egentliga mening innebär att man samlas många människor i grupp och minglar runt med en tallrik och glas i händerna. Det är en situation som avråds av folkhälsomyndigheten och inget vi kommer att införa.
Nej, i vår version träffas man, sitter stilla med avstånd och äter mat som serveras på tallrik. De som hör ihop hemma sitter ihop vid bordet.

Hur blev då den första träffen? Jo, 29 medlemmar blev det som den 14 oktober mötte upp på nystarten av föreningens After Work. Denna säsong prövar vi att ses på den nyöppnade restaurangen Solsidan vid Öster Mälarstrand. Vi prövar även att erbjuda AW två gånger per månad för att sprida antalet deltagare. Vi hade satt maxtalet till 24 personer, vilket ska hållas i fortsättningen - först till kvarn gäller. Vi satt som enda gäster på balkongen. Nästa gång (fr 30 okt) ska vi pröva att sitta i en del av den stora lokalen på nedre plan. Maten var mycket god. Valet stod denna gång mellan Wallenbergare, Lax och Caesarsallad samt ett glas vin eller öl. Kaffe och kaka ingår i priset. Denna gång serverades en stor nybakad bulle för att vi valt att vara hos dem - en fjäskbulle alltså.

Text: Gunnel Lundin (och lite av Ulla E)
Foto: Olof Lundin