2022-01-31 Tipspromenad

SPF Seniorerna Hamre på tipspromenad med grillkorv som avslutning.

• Grillmästarna
  • Kassören tar en rejäl tugga
  • Lisbeth och Maj-Britt diskuterar Mälarens skönhet
  • Trevligt och mycket gott
  • Alla är nyfikna på svaren
  • Många glada miner på dem som hade många rätt
  • Kul när nya medlemmar kommer med i gemenskapen
  • Grillmästarna
  • Kassören tar en rejäl tugga
  • Lisbeth och Maj-Britt diskuterar Mälarens skönhet
  • Trevligt och mycket gott
  • Alla är nyfikna på svaren
  • Många glada miner på dem som hade många rätt
  • Kul när nya medlemmar kommer med i gemenskapen

Måndagen den 31 jan anordnade föreningen åter en tipspromenad. Vi måste träffas, vi måste komma ut och röra oss och vi måste ha i oss lite mat.
Eftersom smittspridningen varit och är hög i länet har vi och våra medlemmar varit försiktiga och stängt ner inomhusverksamheter. Det påverkar många negativt och därför betyder dessa arrangemang mycket. Nästan 40 medlemmar slöt upp för att delta på promenaden och samling vid grillen där föreningen bjöd på korv. Som vanligt var det Pirkko och Torolf som var huvudansvariga för grillen men med god hjälp av Bertil och Gunnel J.
På vägen fram till grillen fick vi svara på 10 frågor som Gunnel L tagit fram. En tipspromenad har 2 syften. Att få röra på oss i vår egen takt och att vi utvecklas och håller oss à jour med olika samhällsfrågor. Kunskap är alltid bra. Ingen hade 10 rätt men det kan bero på en liten miss i frågeställningen – vi säger det i alla fall. Men 8 och 9 rätt var det istället många som hade och just idag var det pris som väntade. De fick ”betalningskuponger” som kan användas på våra möten och aktiviteter som kaffebiljett. Vi gratulerar de duktiga pristagarna och tackar alla som ordnat så trevligt för oss andra.

Text: Ulla Elfvendahl
Foto: Olof Lundin