2023-04 Nya medlemmar

Rubrik: Möte med nya medlemmar

14 april. Vilket gäng vi har träffat idag när vi hade möte med våra nya medlemmar. Styrelsen för SPF Seniorerna Hamre mötte de medlemmar som valt vår förening och vi åt frukostmacka och kaffe tillsammans. Mötet inleddes med att ordförande hälsade välkommen och visade en bild på hur många ”nypensionärer” ser på dem som är med i föreningar för äldre – en bild på en dam med en katt i en gungstol. Något som absolut inte är sant. Vi är ett gäng som vill göra saker tillsammans med andra, lära av och lära ut och vara sociala. Styrelsen gav en presentation av oss som styrelse, presenterade verksamheten och våra olika informationskanaler. De olika gruppledarna presenterade sina uppgifter.
Den stora punkten är den enkät vi lämnar ut för att få reda på vad man förväntar sig av att vara medlem i vår förening. Har vi rätt utbud? Har man tips på aktiviteter? Vill man vara en del av grupper eller styrelse? Vill man bara vara medlem och delta i de aktiviteter som finns?
På slutet gick webbansvarig igenom hemsidans möjligheter, var man hittar oss på Facebook, månadsbrevet som skickas ut samt att vi numera har en egen app där man kan få meddelande om nyheter.
Det var en glad styrelse och glada medlemmar som gick hem och firade helg efter vårt möte. Tack alla inblandade för en bra dag.
Text: Ulla Elfvendahl
Foto: Olof Lundin