Årsmöte och Quiz

Till årsmötet hade ett 65-tal medlemmar mött upp i Ekenkyrkan i Kållered. Mötet startade med att ordförande Peter Jansson hälsade välkommen och höll sedan i parentation över medlemmar som lämnat oss under 2022, följt av en tyst minut. Fortsättning följde med sedvanliga val och genomgång av ekonomin. Staffan Holmgren och Tore Nilsson avtackades med blommor. Även avgående från festkommittéerna både i Kållered och Lindome, Sven-Olovf och Agneta Falkbring, Margit Hellström, Hjördis Gilbertsson och Ingrid Bengtsson avtackades med blommor.

Efter kaffe och smörgås samt den goda kakan som Sven-Olovf bakat var det dags att hälsa vår underhållare Niklas Carlsson välkommen. Niklas höll i Quiz-frågorna och underhöll med musik och sång. Pris delades ut till både laget med flest rätt och laget som hade lite färre antal rätt på frågorna, som var ganska kluriga ibland.

Avslutningsvis lottdragning med vinstutdelning till de lyckliga vinnarna. Nästa medlemsmöte ses vi i Johanneskyrkan den 9 mars då Staffan Bjerrhede kommer och berättar om Rut och Axel Adler.

Maj-Britt Fröberg