Härlig musik och fina sånger vid medlemsmötet

Torsdag 13 april hade vi ett trevligt medlemsmöte i Ekenkyrkan, Kållered. Vi var ett 50-tal som kommit för att lyssna på sång och visor från 40-talet och framåt. Mötet inleddes som brukligt med att Peter Jansson hälsade alla välkomna och informerade om kommande aktiviteter. Det finns platser kvar till Tysklandsresan, som har fått förlängt anmälningsdatum till den 12 maj. Påminnelse om nästa medlemsmöte den 11 maj då det serveras en sommartallrik. Anmälan görs senast 3 maj se vårt programblad.
Efter informationen var det dags för kaffe och smörgås som vår nya festkommitté i köket lyckats med alldeles förträffligt.
Sedan tog våra underhållare från Tonsteget i Väst, Mia och Lennart plats vid mikrofonerna. Lennart kompade på gitarr och Mia sjöng. De inledde med en dikt som anknöt till den tid vi lever i nu. Därefter sjöng Mia ”I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förut” o.s.v. Alla sjöng med så gott de kunde. Fortsättning följde med många välkända visor och sånger. Mia pratade och berättade trevliga och roliga barnhistorier mellan sångerna. Avslutningsvis läste Mia en dikt som hennes mamma skrivit och sjöng sedan Vera Lynns kända sång ”Vi möts igen”. Stora applåder följde och en blomsterbukett överlämnades.
Vi avslutade som vi brukar med lottdragning och vinstutdelning. Nästa medlemsmöte blir i Johanneskyrkan då en sommartallrik serveras.

Maj-Britt Fröberg

Flera bilder hittar du här.