Visning av vårens mode

Skärtorsdagen 18 april samlades vi för medlemsmöte i Apelgårdens kyrka. Vi var ca 45 som kommit för att se vårens mode och få en stunds samvaro med kaffe och smörgås. Barbro Niklasson, trädde in som ersättare för vår ordförande, hälsade oss välkomna. Hon berättade från senaste resmålet som gått till Älmhult och IKEA-museet. Barbro informerade också om kommande aktiviteter såsom studiebesök i Botaniska trädgården 25/4, resor till Römö och Sylt i maj och Dalslands kanal i augusti. Anmälningslista cirkulerade för resan till Dalslands kanal. Våravslutningen med vårtallrik blir den 16 maj. Förhandsanmälan senast 10 maj till Bengt Jinfäldt.
Efter inledningen var det dags för mannekängerna att inta catwalken. Fem av våra egna medlemmar, tre damer och två herrar, gjorde entré och visade upp vårens mode från Seniorshopen. Mest jubel tilldrog sig herrarna när de kom in i nattlinnen. Damernas mannekängande fick också applåder och uppskattning. Det gavs sedan möjlighet att shoppa av det stora utbudet som Seniorshopen visade upp.
Avslutning som brukligt med lotteridragning.
Välkommen till vårens sista möte 16/5 i Johanneskyrkan.

Maj-Britt Fröberg

Klicka här för fler bilder!