HÄLSOTIPS

Den 15 sept hölls första månadsmötet för hösten och vår ordförande Sven-Olovf Falkbring kunde glädja sig åt, att hälsa ca 80 medlemmar välkomna.
Föredragshållare denna gång var Professor Sten Iwarsson med "60 skäl att hålla igång efter 60".
Många intressanta rön presenterades och vi fick lite till mans en hel del att fundera över om vi skall vara med om att höja medelåldern i Sverige ännu mer.
Tre viktiga saker att tänka på är, att vi sköter vår fysiska, sociala resp mentala hälsa.
Övriga programpunkter att nämnas var att 6 nya medlemmar välkomnades, enkät gjordes om intresse att spela boule föreligger samt att höstens studiebesök gicks igenom.
Marianne Ericsson hade preliminärbokat ett antal teaterbiljetter, som hugade spekulanter kunde teckna sig för.
Mötet avslutades med sedvanlig lotteridragning och Siw Olsen hade ordnat ett digert vinstbord åt oss.

Sven Larsson