Lussetåg med härliga förskolebarn

Tänk att ett år går så fort! Den 12 december var det dags för årets traditionella avslut, som även i år skedde i Johanneskyrkan. Vi var ca 70 medlemmar, som började med glögg och pepparkakor och lite mingel. Sedan tog vi plats i bänkraderna i väntan på Lucia. Bengt Jinfäldt passade på att hälsa välkommen och ge lite information om att föreningen har nytt bankkonto och bankgiro samt Swish. Bengt berättade också att vårens program i det närmaste är klart och kommer att sändas ut via mail alternativt per post före helgerna.

Nu hördes Luciasången och in kom de fina och charmiga barnen från Stjärnans förskola, Lindome. Det är en glädje och fröjd att höra dem med entusiasm och inlevelse sjunga våra kända jul- och luciasånger. Vi var många som hade ett stort leende och njöt. En stor eloge till de duktiga pedagoger som leder och lär barnen allt.

När Luciasången klingat av var det dags att ta plats vid de fint dukade borden. Där blev vi serverade en god jultallrik med sill, lax, paté, skinka, korv och ost. Köksteamet var värd en applåd för allt arbete de lägger ner på att vi ska må bra. Efter kaffe och kaka blev det lotteridragning och vinstutdelning.

Avslutningsvis tackade Bengt Jinfäldt för året och önskade alla en God Jul och Gott Nytt År. Välkomna till nästa medlemsmöte den 16 januari kl 12.00 i Johanneskyrkan.

Maj-Britt Fröberg