Manskören Gubbröra

Den 16/3 underhöll manskören Gubbröra oss i Johanneskyrkan i Lindome.

Torsdagen den 16 mars hade undertecknad glädjen att hälsa ett drygt 50-tal medlemmar
välkomna till månadens medlemsmöte i Johanneskyrkans möteslokal i Lindome.
Bland dessa fanns fyra nya medlemmar, och det var extra roligt.
Diverse information förmedlades:
- Datastrulet som berör medlemsregister och hemsida , inte bara för oss, utan för samtliga
ca 800 SPF föreningar i Sverige.
- Kommande distriktsstämma.
- Sagsjöns program för hösten 2017 har påbörjats. Synpunkter från er medlemmar .
efterlystes

Anmälningslistor till studiebesök cirkulerades.
Resan till Ven är fullbokad men väntelista finns. Kontakta Barbro Nicklasson.

Så var det äntligen dags för fikat. "Tjejerna i köket", assisterade av vår nye "köksmästare"
Lars-Eric,hade som vanligt åstadkommit storverk! Ett stort tack till er alla!

Sedan var det dags för underhållning, som för dagen bestod av manskören Gubbröra under ledning av Maria Blåberg. Dessa artister gjorde oss betagna. Ett omväxlande program,från Verdi till nutida musik,samt en dos andlig spis.
Stående ovationer ! Välförtjänt men inte så vanligt.

Efter den storartade underhållningen var det dags för lotteriet. Samtliga lotter såldes slut, och ett antal lyckliga vinnare gick med vinst , och andra lottlösa. Sånt är livet.
Lotteriet är en viktig del av föreningens ekonomi, så tack alla lottköpare, även vi "lottlösa".

Till sist påmindes om studiebesök 23/3 , och nästa medlemsmöte 20/4 i Apelgårdens samlingslokal i Kållered.

Bengt Jinfäldt

Klicka här för bilder