Underhållning med sång av Flottans Män

Vi var ett 60-tal medlemmar som hälsades välkomna av ordförande Bengt Jinfäldt till mars månads medlemsmöte. Ett särskilt välkomnande till 4 nya medlemmar. Bengt informerade om kommande resor, studiebesök och andra aktiviteter, som går att läsa om på vår hemsida. Inbjudan har kommit från Postkodlotteriet att delta vid ett inspelningstillfälle i april. Lista för anmälan till detta cirkulerade. Efter köksteamets servering av, som alltid goda smörgåsar och kaffe, inte minst nybakade bullar, var det dags för underhållning.
Flottans män spelade upp och 15 glada flottister tågade in till sången "Svenska flottisten". De fortsatte med flera goa och trallvänliga låtar, bl.a. "Västkustens vals" och "Billy Boy". Många härliga låtar av Evert Taube, Lasse Dahlquist m.fl. framfördes. Flera körmedlemmar visade sig också vara mycket bra solister. Avslutningsvis slutade de med sång och dans till "Honolulu" och "Eviva Espana" som fick alla att medverka. En medryckande och bra föreställning som man blir glad av.
Mötet avslutades som brukligt med lotteridragning. Nästa möte blir på Skärtorsdagen 18/4 kl 12.00 i Apelgårdens kyrka. Då kommer Seniorshopen och visar senaste kollektionen.

Text och foto: Maj-Britt Fröberg