Musikquiz med kluriga frågor

2020 års första medlemsmöte den 16 januari ägde rum i Johanneskyrkan, Lindome. Bengt Jinfäldt, vår ordförande, hälsade alla välkomna. Särskilt välkomna var 4 nya medlemmar. Alltid trevligt med nya medlemmar och vi ser gärna att vi blir fler. Bengt berättade om aktuella händelser i världen, kommunen och inom vår förening. Från och med i år har vi nya betalningskonton och olika sätt att betala aktiviteter, möten mm. På vår hemsida finns all information om detta. Där kan du också läsa om nästa möte i februari, som är vårt årsmöte. Barbro Niklasson, reseansvarig, berättade om planerade resor framöver bl.a. till Skaraborg i maj och en 7-dagaras resa till Finland i augusti. Anmälningslistor till Skaraborg samt till kommande studiebesök i vår cirkulerade. Vi påmindes om nästa kulturträff den 30/1 kl 14.00 i Ekenkyrkan där temat är "Från glasknalle till butiksägare i Göteborg" - Inger Jarland Olofsson kommer och berättar.
Så var det dags för kaffe och smörgås som smakade mycket bra som vanligt.
Dagens underhållare, Niklas Carlsson, hälsades välkommen. Vi bjöds på musikquiz med många varierade frågor. Det började med att vi skulle känna till vilka som doldes bakom ett flertal dopnamn. Sedan fortsatte det med frågor om svärson till Ulf Lundell, vilka krig som utkämpats mellan olika tidpunkter, filmfrågor, geografifrågor mm och som avslutning melodifestivalsmedley och vilka artister som framfört låtarna. Ett vinnande lag hade fått ihop 39½ poäng av 40. Pris delades ut till både laget med lägsta poäng och högsta poäng.
Som avslutning på mötet var det lotteridragning och utdelning av ett antal vinster. Bengt Jinfäldt tackade alla och hälsade välkomna åter till nästa möte 13/2 i Ekenkyrkan, Kållered.

Maj-Britt Fröberg