Anton Fast trollar och förtrollar oss

Våravslutning SPF Sagsjön.

Jag trodde till en början med att vår underhållare hade lyckats med bravurnummeret att försvinna själv men halvvägs in på landgången så dök han upp, en lång yngre man nästan två meter över golvet, Anton Fast.
Före landgången hade Bengt och Barbro och Elisabeth informerat om föreningen och om kommande resor och studiebesök.
Köket och några hjälpsamma medlemmar hade dukat fem smakfullt arrangerade bord för cirka sextio hungriga medlemmar som lät sig väl smaka av den gedigna landgången.
Efter kaffet och kakan så gör då Anton Fast entré med en hög hatt och en något överdimensionerad handväska som den enda utrustning. Kan det bli något av detta? Vad fel jag hade. Det går inte att beskrivas, det måste ses för att förstå hur skickligt han förvillade bort oss med kortlekar, bollar och snören. Han bjöd upp några medlemmar som "assistenter" till sin förvillarkonst på ett charmigt sätt. Applåder? Gissa.
Före lotteriet så avtackades Sven för sina insatser inom Boulen och det var tredje gången han avtackades enligt Bengt för sina insattser inom föreningen. (tidigare sekreterare 2 ggr.) Sven höll en kort historik om Boulen och överlämnade Bouleuppdraget till vår nya Boulechef Tommy. Lotteriverksamheten flyter på med alla lottor sålda och ett varierat prisbord. Tack Ingrid.
Mötet avslutades med att alla tillönskades en trevlig sommar och ett återseende på höstens första medlemsmöte 13/9 i Apelgården.
Om du lägger in SPF Sagsjön som favorit på datorn hittar du all information om vad som kommer att hända på första sidan och vad som har hänt under ARKIV för att inte tala om BILDGALLERIET.

Curt Persson.