30-års jubileum för SPF Seniorerna Sagsjön

Klicka här för fler bilder!

Torsdag den 12 maj firade vi att SPF Seniorerna Sagsjön fyllde 30 år. Det var ett 80-tal glada och pigga medlemmar som mötte upp på restaurangen i Mölndals Golfklubbs lokaler i Lindome. Borden var dukade till fest, som inleddes med lite bubbel. När alla tagit plats hälsade vår ordförande Peter Jansson alla välkomna. Särskilt inbjudna var SPF Seniorernas ordförande för Bohusdistriktet, Ann-Christin Baar samt från vår systerförening Strömstararna i Mölndal, Kaj-Åke Larsson.

Andreas Gustavsson, som driver restaurangen på golfklubben, presenterade maten som bestod av fläskfilé med ramslökssås och tillbehör samt till dessert rabarberparfaire. Allt smakade mycket gott.

Peter Jansson berättade om hur det gick till när föreningen bildades. Anledningen var att SPF Kvarnhjulet i Mölndal ökat medlemsantalet stort och att flera av deras medlemmar kom från Kållered och Lindome. Namnet Sagsjön blev det då denna sjö ligger på gränsen mellan Kållered och Lindome.

Två av våra tidigare ordförande Sven-Olovf Falkbring och Bengt Jinfäldt höll tal och berättade hur det var när de blev invalda i styrelsen.

Ann-Christin Baar, från Bohusdistriktet, höll tal och önskade lycka till i framtiden genom att överlämna en ”pengagåva”. Kaj-Åke Larsson från Strömstararna höll också tal och överlämnade en vacker blombukett.

Kenneth Holmström stod för underhållningen hela eftermiddagen. Han spelade flera instrument såsom klarinett, olika saxofoner, akustisk gitarr och sjöng därtill. Musiken som han spelade var för oss många kända låtar från 60-talet och framåt som vi kunde sjunga med i. Han bidrog till att det blev en god stämning och trevligt på alla vis.

Avslutningsvis bjöds på kaffe och tårta. Peter Jansson avslutade med att tacka alla som kommit. Några av medlemmarna, som under pandemiåren tagit initiativ till att vi kunnat träffas genom promenader och boulespel utomhus, blev särskilt uppvaktade. Nu ser vi framemot resan till Visingsö och Gränna i nästa vecka. Sedan följer ett antal olika resor i sommar innan vi startar upp igen i höst.

Trevlig sommar önskar styrelsen!

Maj-Britt Fröberg