Höstupptakt med bra musik

Höstens medlemsmöte startade den 8 september i Ekenkyrkan. Vi var ett 60-tal medlemmar som gladde oss åt att ses igen. Inledningsvis berättade Peter Jansson, vår ordförande, om kommande aktiviteter i höst bl.a. att boulen startat och fortsätter som tidigare på onsdagar. Den 13 september blir det poängpromenad i Gunnebo med korvgrillning och den 22 september gör vi ett studiebesök i Slottsskogens gamla polisstation. Ett extra medlemsmöte är bokat till den 27 oktober med föreläsning om bin och biodling. Shaffelspel blir det på John Scott´s i Mölndal också den 27 oktober. Promenaderna startar 27 september och fortsätter hela hösten varannan tisdag. Alla aktiviteter finns att läsa om på vår hemsida.

Efter att vi druckit kaffe och ätit goda smörgåsar var det dags för två herrar som kallade sig DuoKomp Kenneth och Kenneth att spela upp. Vi fick höra många goa och härliga låtar från 60, 70-talet. De inbjöd till både allsång och glada leende. Mycket bra musik som vi gärna lyssnar på fler gånger.

Peter Jansson avslutade med lottdragning och tack för den här gången tills vi ses igen.

Maj-Britt Fröberg