Musikalisk Hasse och Tage-resa

Ett program tillägnat Hasse o Tage. Berättelser blandat med sånger och texter.

• Pelle Jageby och Lasse Sörbom

Vi var nästan 40 seniorer som trots regn, storm och virusfara kom till medlemsmötet den 12/3 i Johanneskyrkan. Bengt Jinfäldt öppnade och hälsade oss välkomna. Han gav en kort information om kommande händelser såsom Kulturkafé i Möllan 24/3. Vår reseansvariga påminde om resan i maj till Skaraborg och i augusti till Finland. Anmälan snarast till Barbro Niklasson. När det gäller studiebesöken är det fulltecknat till den 19/3 men det finns platser kvar till Liseberg 17/4 och Avenypromenaden 23/4. Den 2/4 är det kulturträff i Johanneskyrkan då Gunnar Trenning berättar om Lindomes historia från dåtid till nutid.
När kaffet var urdrucket och smörgåsarna uppätna var det dags för underhållning. Två gentlemän från Marks kommun, Pelle Jageby och Lasse Sörbom, intog scenen. De bjöd oss på en kavalkad tillägnade Hasse och Tage med låtar och historier från dessa revyartister som gett oss så mycket. De började med hur Hasse och Tage träffats på Sveriges Radio och fortsatte med 88-öresrevyerna och alla därpå följande revyer. En mycket bra tolkning av Pelle och Lasse och vi ser gärna att de återkommer.
Avslutning med lotteridragning. Nästa medlemsmöte är den 16/4 i Ekenkyrkan då Thomas Pettersson från polisen berättar om trygghet och otrygghet samt risker i vardagen för äldre.

Maj-Britt Fröberg