Våravslutning med musikalisk resa genom Sverige

• Tobias Herbertzon som Sten-Åke Cederhök

En härlig vårdag i maj var det dags för SPF Seniorerna Sagsjön att ha våravslutning i Johanneskyrkan. Ett 65-tal medlemmar hälsades välkomna av Bengt Jinfäldt. Vi fick en kort information om framtida aktiviteter, som medlemsmöten, resor, studiebesök och kulturträffar i höst. Höstprogrammet kommer att sändas ut i juni där allt om kommande händelser går att läsa om. Se även vår fina hemsida.
Efter informationen blev vi bjudna på en jättegod vårtallrik och hembakad kaka som de köksansvariga stod för. Applåd och tack till dem.
När vi hade avnjutit den utsökta maten var det dags för underhållning. Den stod Tobias Herbertzon från Kungsbacka för. Han bjöd på en musikalisk resa genom Sverige. Vi började med allsång till Gulligullan koko och fortsatte med bl.a. Kristina från Vilhelmina, Fröken Fräken, Brev från kolonien, Änglahund och avslutade med Knö dig in. Mellan låtarna och sångerna berättade Tobias roliga historier på flera dialekter som stämde överens med låtvalet och anknytningen till landskapen. Slutklämmen med Tobias föreställande Sten-Åke Cederhök var på pricken likt.
Som avslutning på mötet var det lotteridragning då fina vinster delades ut. Bengt Jinfäldt avslutade sedan med att tacka alla och önska en trevlig sommar och välkommen till höstens aktiviteter.

Maj-Britt Fröberg

Klicka här för fler bilder!