Jan Wolfhagen, imitatör och illusionist

Magiskt medlemsmöte

Den 16 april hälsades ca 60 medlemmar välkomna av vår ordf. Bengt Jinfäldt som fortsatte med att informera om vad som händer inom SPF och om de kontakter vi haft med kommunen den senaste tiden. Han efterlyste också om någon frivillig kan ta på sig uppdraget att fungera som studieansvarig och ordna studiecirklar. Hör gärna av Er!
Plötsligt dök vår konung alias dagens underhållare Jan Wolfhagen upp och höll ett bejublat tal, som slutade med att han förklarade dagens kaffestund invigd. Till kaffet serverades goda smörgåsar gjorda av vår nya besättning i "Kålleredsköket", vilket de klarade med bravur.
Efter kaffet bjöd Jan oss på en magisk föreställning med trolleri och imitation av kända personer varvat med roligt mellansnack. När applåderna tystnat avslutades mötet med information om kommande studiebesök och resor samt sedvanligt lotteri.

Sven Larsson