Årsmöte och 25-årsjubileum

Torsdagen den 16 februari hälsade vår ordförande Bengt Jinfäldt drygt 90 personer välkomna till vårt kombinerade årsmöte och jubileum. Han höll sedan i parentationen av under året avlidna medlemmar och efter lite historik och visioner för framtiden blev det dags för årsmötesförhandlingarna.
Staffan Holmgren valdes till mötesordförande med Sven Larsson som sekreterare. Mötet avbetades i rask takt. Två styrelse-
medlemmar hade avbett sig omval och i deras ställe invaldes Elisabeth Candefors och Barbro Hansson. De två som avgått – Sven Larsson och Curt Persson – avtackades för sina insatser med blommor liksom Britt Fredriksson från festkommittén.
Representanter från Distriktet och våra två syskonföreningar
Kvarnhjulet och Strömstararna gratulerade till våra 25 år varefter
alla bjöds på landgång samt kaffe och tårta.
Underhållningen skötte sedan Juri Perem och hans 5 man starka orkester, som bjöd oss på svängig gladjazz vilket också avslutade festligheterna på ett härligt sätt.

Sven Larsson