Musikquiz ersatte föredrag om Transsibiriska järnvägen

• Segrande laget i msikfrågesporten

Den 13 september var det dags för höstens första medlemsmöte. Vår ordförande Bengt Jinfäldt hälsade ett drygt 60-tal medlemmar välkomna. Informerade om kommande studiebesök, möten och andra event. Bengt berättade också om vad som hänt och händer inom SPF Seniorerna i distriktet. Ett bra sätt att hålla sig uppdaterad är att gå in på vår utmärkta hemsida där mycket information finns att hämta.
Därefter var det dags för dagens kaffestund. "Kålleredskökets" festkommitté, som stod för köket denna gång, hade gjort mycket goda smörgåsar och en superb äppelkaka. All heder åt dem.
Efter kaffestunden var det tid för underhållning. Niklas Carlsson, som med kort varsel ryckt in, efter ett sent återbud från inbokad föreläsare, bjöd på en underhållande och rolig musikquiz. Vi tävlade bordsvis, ca 5-6 personer per lag. Niklas satte oss på prov både om öldrickande, presidenter och statsministrar samt en del geografikunskap. Till detta ackompanjerade han på gitarr och sjöng bl.a. Elvis, Hasse och Tage, Fröding mm. Två lag slutade på samma poäng, 25 av 31 möjliga. Efter att utslagsfråga fått tas till utsågs ett segrande lag.
Mötet avslutades med sedvanliga lotteriet, då många hade chans att vinna och en del lyckliga gick därifrån med flera vinster.

Maj-Britt Fröberg
Klicka här för fler bilder!