Sköna klanger och annat brus

Så var det då dags för mars månads medlemsmöte i Apelgården i Kållered. Tiden går och våren kommer allt närmare trots allt.
Mötet inleddes med diverse information om världsläget, planerad byggnation och andra händelser i Mölndal, Digital Week, inbjudan till Postkodmiljonären , och kommande val. Även resor och studiebesök berördes, liksom PRiM dvs PensionärsRådet i Mölndal,
samt höstprogrammet. Gunnar T propagerade för lunchtravet på Åby 29/3, anmälningslista cirkulerades.
Sedan tog trakteringen vid, goda smörgåsar och hembakade bullar som den nya kökspersonalen åstadkommit med bravur.
Efter den lekamliga trakteringen tog den kulturella över. Vi fick denna gång lyssna på på kören Treklangen som vi driver tillsammans med de tre andra SPF- föreningarna i Mölndal. Kören bjöd på en blandad repertoar allt ifrån Fröding via Vera Lynn till Olle Adolphson. Mycket proffsigt.
Efter körens framförande var det tid för lotteriet. Vissa hade osannolik tur, men inte jag.
Slutligen påmindes om studiebesöket på Elvismuseet 22/3 , Kulturträffen 5/4 i Apelgården, och april månads medlemsmöte i Lindome 19/4.
Ordföranden tackade alla närvarande, medlemmar, kök och kör och önskade en fortsatt bra dag.

Bengt Jinfäldt

Klicka här för bilder!