Årsmöte och trevlig samvaro

Vår ordförande Bengt Jinfäldt hälsade ett 75 tal medlemmar välkomna till årsmöte den 14 februari i Johanneskyrkan. Vi fick information om kommande resor och studiebesök. Vår reseansvarige påminde om att inför resan till Römö och Sylt krävs giltigt pass. Studiecirkel om "Lindome förr och nu" kommer att starta i mars. Vi kommer att bli två grupper. Intresset för denna cirkel har visat sig vara stort. Måndag alternativ onsdag är aktuella dagar och mötena blir i lokalen under biblioteket i Lindome.
Bengt Jinfäldt höll parentation av de medlemmar som avlidit under året och en tyst minut hölls.
Till att leda dagens förhandlingar valdes Staffan Holmgren och vice ordförande Margit Hellström samt sekreterare Maj-Britt Fröberg. Årsmötet fortsatte med sedvanliga förhandlingar efter revisorernas, valberedningens och styrelsens förslag. Två styrelsemedlemmar omvaldes på två år och två nya medlemmar invaldes, övriga i styrelsen kvarstår ytterligare ett år. I valberedningen invaldes en ny medlem, som ersätter avgående medlem. De avgående medlemmarna, Elisabeth Candefors och Birgit Trenning samt Gunnar Trenning från valberedningen, avtackades med blommor för värdefulla insatser. Köksteamet tackades för sina fina insatser med goda smörgåsar och kaffe.
Årsmötet avslutades med kaffe och smörgås samt lotteri. Tyvärr fick det planerade föredraget och bildvisningen av Bengt Göran Persson om "Orter längs Transibiriska järnvägen" utgå p.g.a. tekniska problem med bildvisningen. Trots stora försök av flera duktiga och kompetenta IT-kunniga löstes inte problemet.
Nästa möte blir 14/3 i Johanneskyrkan då "Flottans män" kommer och sjunger.

Maj-Britt Fröberg

Klicka här för att komma till bildgalleriet!