Gunnar Kampe tolkar Dan Andersson

Den 17 mars hälsade Bengt Jinfäldt 70 medlemmar välkomna till en visstund med Gunnar Kampe – visprästen från Angered.
Men först presenterades våra nya styrelsemedlemmar och de nya damerna i Lindomeköket. Vi blev också informerade om vad som händer i distriktet som t.ex. konferensen i Göteborg "Förening för alla" med syfte att stärka medlemskapets värde och att det blir en hållbarhetsvecka i Mölndal 16-23 april för att skapa forum för aktiviteter. Det blir även konferens i två halvdagar 11 och 12 april med tema "Samarbete i äldrefrågor".
Våra egna kommande arrangemang Göta Kanalresan i maj och studiebesöket hos SKF nästa vecka är fulltecknade.
Därefter tog fikastunden vid och de nya damerna i köket skötte sig verkligen med den äran och fick ett MVG av de närvarande.
Sedan var det dags för Gunnar Kampe , som sjöng och berättade om Dan Andersson. En timmas underhållning, som gick fort och trollband oss alla.
Mötet avslutades med sedvanligt lotteri där även jag för en gångs skull fick gå hem med en vinst.

Sven Larsson