TACK FÖR I ÅR

Vår ordförande Bengt Jinfäldt hälsade oss välkomna till en fullsatt Johanneskyrka för årets sista medlemsträff. Redan i vestibulen serverades glögg varefter vi blev trakterade med lussekatt och pepparkaka till kaffet. Bengt tackade våra duktiga tjejer i köket för deras fina insats under året med en penninggåva och hälsade dessutom ett par nya medlemmar välkomna i föreningen. Vårt teaterombud Marianne tog sedan upp beställning av biljetter till den kommande nyårsrevyn.
Därefter blev vi underhållna av den mer än 20 medlemmar starka sångkören TREKLANGEN under ledning av Mari-Anne Münz, som ackompanjerade på piano med hjälp av av Jüri Perem på klarinett. Marianne Hansson presenterade sångnumren på ett trevligt sätt. Hon var dessutom körens Lucia vid ett bejublat uppträdande med två andra ur kören.
När applåderna tystnat efter sista numret, som var en härlig blandning av julsånger, avslutades mötet med dragning av lotteriet och att Bengt tackade och önskade alla en God Jul.

Sven Larsson