Blandade visor med Flottans Mäns sångkör

När Flottans Mäns sångkör gästade vårt medlemsmöte den 13 oktober i Johanneskyrkan var det fullt hus. Det var ett 80-tal medlemmar som kom för en stunds gemenskap med underhållning. Festkommittén i köket lyckades, även om vi var många denna gång, återigen med goda smörgåsar och kaffe. För detta skall de ha en stor eloge.

Peter Jansson, ordförande, inledde med att hälsa alla välkomna och gav information om kommande aktiviteter, bl.a. ett extra medlemsmöte den 27 oktober kl. 12.00 i Ekenkyrkan. Då kommer Börje Blomster och berättar om bin och biodling.

När kaffet var urdrucket var det dags för Flottans Män att inta scenen. De gav som alltid en mycket bra och underhållande sångstund med visor om havet och dess män samt evergreens av bl.a. Evert Taube och Lasse Dahlqvist. Alla i publiken sjöng med och klappade händer i takt med musiken. Flottans Män kommer säkert att bli inbjudna igen.

Nästa medlemsmöte blir ett extra möte den 27 oktober i Ekenkyrkan och därefter är det medlemsmöte den 10 november också i Ekenkyrkan. På vår hemsida finns all information.

Maj-Britt Fröberg

Flera bilder i bildgalleriet