Årsmöte med boogie woogie

Sicken kille

Lång med yvigt hår och 41 år kvar till pension, David Carbe från Kungälv. Jag var så upptagen med att räkna så jag uppfattade inte om det var han eller någon annan som försökte vara kompis med alla för att få "polare" priset. Han hade både humor och självförtroende för att vara en bra pianist, entertener och vokalist och det som imponerade på mig var att han inte använde sig av noter. Han började och slutade med några mäktiga pianostycken av gamla mästare och där emellan var det Ted Gärdestad, Chuck Berry, Elton John, Janne Schaffer och inte minst Charlie Norman med sin komposition för vita tangenter. Mitt musiköra kunde inte avgöra om det kom med någon svart tangent bland alla vita men jag litar på David. En gallup-undersökning bland publiken blev utgångspunkten till en komposition där en katt var inblandad. Frågorna var: Vem har Katt, Piano, Katt och Piano hemma? Sen kom ett litet udda stycke där det sägs att en katt sprang fram och tillbaka på pianot. Efter stående ovationer och extranummer så var det endast lotteriet kvar där vinsterna såg imponerande ut, och det var ett par vinster som jag verkligen ville ha men när dragningen var klar så var jag lottlös. Vid årsmötet kom det upp en hel del tänkbara tankar. För att en förening skall fungera så "måste" det finnas engagerade medlemmar som ser till att det "händer" något. Inte enkelt men viktigt är att se till att vi har Dragplåster som underhåller oss och ser till att det finns Vinster i lotteriet och den som säger att "köket" inte sköter sig är illa ute, för vad vore månadsmöten utan mat i magen. Inte att förglömma är Resor, Studiebesök och Kultur och Hälsoträffar och Boulen som kräver både fantasi och engagemang. Ordförande och styrelsen genomförde årsmötet på ett föredömligt sätt och inga protester från medlemmarna hördes. En stilla stund för dem som lämnat oss och uppmärksamhet med en blomsterkvast och applåder till dem som gjort så att föreningen fungerar. Välj inte bort något. Välj till något.

Curt Persson

Klicka här för fler bilder!