Svängig underhållning med Caroline Wennergren, David Carbe och Leroy Armstrong

Ordförande, Bengt Jinfäldt, hälsade ett 70-tal medlemmar välkomna till årets första medlemsmöte den 17 januari. Ett par nya medlemmar hälsades särskilt välkomna.
Vårprogrammet med information om möten, resor, kultur- och hälsoträffar och studiebesök har sänts ut till medlemmarna. Programmet finns också att läsa på vår hemsida. Reseansvarig informerade om kommande resor och lät listor cirkulera. Till de resor som är fulltecknade finns väntelistor att anteckna sig på. Det kommer också att starta en studiecirkel om "Lindome förr och nu".
Köksteamet hade åter igen lyckats med fikat, en mycket god landgång samt hembakad kaka till kaffet.
Vi bjöds på underhållning av högsta klass. Caroline Wennergren, sång och David Carbe, piano, höll igång oss med jazz, boogie, blues mm. Caroline, som deltagit i "Sikta mot stjärnorna" och Melodifestivalen, sjöng som en yngre Ella Fitzgerald kopia. Hon bjöd också på buktaleri med dockan Leroy Armstrong, en "yngre bror" till Louis Armstrong. Svårt att förstå hur det kan låta så bra när en docka spelar och sjunger som Louis Armstrong. David Carbe kompade på piano till all musik och sjöng också duett med Caroline. Dessa unga duktiga artister ser vi gärna besöka oss igen.
Avslutning med sedvanligt lotteri där en del lyckligare än andra kunde gå hem med vinster. Nästa möte den 14 februari är det årsmöte och som underhållning hålls föredrag om "Orter längs Transsibiriska järnvägen".

Maj-Britt Fröberg