SPF-kören Treklangen fyllde 35 år

Nedan följer ett reportage saxat ur Mölndal-Posten

I samband med vårens kursstart passade SPF-kören Treklangen i Mölndal på att fira sitt 35-årsjubileum med ett tårtkalas i körens övningslokaler i Centrumkyrkan i Kållered.

Vuxenskolan bjöd på tårtan då kören drivs som en studiecirkel sedan många år. Med på jubileet och uppvaktade var Kaj-Åke Larsson från SPF-Strömstararna, Jonas Johansson från Lindome Second Hand och Anna-Karin Feragen från Studieförbundet Vuxenskolan.

Kören startades 1984 inom SPF-Kvarnhjulet av Inga Eklund och utvidgades senare till att omfatta även medlemmar i SPF-föreningarna Sagsjön och Strömstararna. 1997 döpte Berit Jonsson kören till Treklangen. Under alla åren har kören endast haft tre ledare: Inga Eklund, Rutger Milsta och nuvarande Mari-Anne Muntz.

Kören Treklangen kännetecknas av en stark social och trivsam samvaro med mycket sång och glädje, inte bara på våra övningar. Många glada framträdanden har årligen gjorts på äldresammankomster och äldreboenden i Mölndal. Under 2020 sponsras dessa framträdande generöst av Lindome Second Hand. Fler körmedlemmar är välkomna!

Lena Ryberg
Gunvor Hallerfors