"Min musik" med Kenneth Holmström

Torsdagen den 14 september hälsade ordförande Bengt Jinfäldt ett drygt 60-tal medlemmar
välkomna till höstens första medlemsmöte i Apelgårdens kyrkas, möteslokal i Kållered.
Diverse information förmedlades:
- Från distriktet och förbundet – datasystemet och höjning av årsavgiften med 30 kr.
- Studiecirklar
- Förbättringslista upprättad
- Möte Mölndals Stad 1 september. Inga föreningar intresserade arbeta med träffpunkten.
- KPR – Mölndals stad inte intresserade.
- Kålleredsprojektet – Ungdomar står till tjänst på torsdagar kl 17.00 med mobil- och datafrågor.
- 35 st resor har gjorts från år 2004.
- Barbro Niklasson. Informerade att resan till Äskhults by är fulltecknad.
- Listor till Tjolöholm och Koberg cirkulerade.
- Sven Larsson. Informerade att Boulen i hallen Lindome startar 20 september kl 10.00.
- Barbro Olsson. Informerade om bra tips från Skaraborgsdistriktet.
Därefter serverades kaffe med goda smörgåsar.
Dagens underhållare var musikern Kenneth Holmström – tidigare medlem i Drifters orkester.
Efter presentationen började musiken med ett härligt potpurri av Sven-Ingvars låtar. Därefter
kända och nostalgiska låtar från 60 – 70-talet. En mycket uppskattad och fin musikstund.
Sedan var det dags för lotteriet.
Ordföranden avslutade mötet.

Barbro Hansson