Musik och glädje

Den 15 oktober hälsade Bengt Jinfäldt välkommen till en helt fullsatt Johanneskyrka och redogjorde från ett möte vi haft med Vård- och omsorgsförvaltningen i Mölndal.
Roland Svärdegård informerade om kommande studiebesök till Åbytravet och Borås Textilmuseum. Vinprovningen den 31 oktober är fullbokad och resan till Falkenbergsrevyn
blir den 26 februari enligt Barbro Niklasson. Vi hade anmält Barbro Olsson till en kulturträff i Ljungskile och hon talade sig varm för det besöket och förklarade sig mogen om intresse finns att starta någon form av studiecirkel.
Efter kaffet tog Treklangen över. Denna sångkör, som består av drygt 20 medlemmar från våra tre SPF-föreningar i Mölndal under ledning av Mari-Anne Münz på piano, började passande nog med Farväl till sommaren av Lasse Berghagen. Jüri Perem ackompanjerade på klarinett. Sedan följde en både bred och njutbar repertoar av sånger. Bland annat sjöng de Musik skall byggas utav glädje, vilket de verkligen bevisade och det gjorde applåderna också.
Mötet avslutades med sedvanligt lotteri.

Sven Larsson