Det var vår musik – sång och musik från ungdomstiden

• Roger och Christer

Äntligen kunde vi samlas igen till medlemsmöte. Vi träffades den 9 september i Ekenkyrkan efter att det gått 1½ år sedan senaste mötet. Några har under året som gått hållit i gång med boule och promenader men vi har saknat våra möten med underhållning.

Vår ordförande, Bengt Jinfäldt, hälsade alla välkomna och gav en kort information om kommande händelser inom föreningen. Nästa möte blir också i Ekenkyrkan den 30 september då Åsa Lilliestam kommer och berättar om kvinnor till sjöss. Kallelse och handlingar till ÅRSMÖTET 14 oktober finns på vår hemsida. Sedan var de dags för kaffe och goda smörgåsar som vårt utmärkta köksteam gjort. Vi fick också nybakade bullar som smakade mums.

Efter att vi avnjutit kaffe var det dags för underhållning av bröderna Roger och Christer. De spelade upp en blandad musikkavalkad av låtar från vår ungdomstid. En mycket bra blandning av låtar från Gunnar Wiklund, Alf Robertsson, Thorleifs, Vikingarna och Sven-Ingvars m.fl. som vi fick lyssna på. Vi var många som stampade takten och önskade att vi hade fått ta en svängom.

Avslutningen blev som traditionen bjuder lottdragning och utdelning av fina vinster.

Nästa gång ses vi i Ekenkyrkan den 30 september kl. 12.00 och därefter den 14 oktober i Johanneskyrkan då vi har vårt ÅRSMÖTE.

Maj-Britt Fröberg

Flera bilder; klicka här!