Midsommarbrev från Eva Eriksson och Peter Sikström

Vi vill önska alla medlemmar en riktigt glad och fin midsommarhelg. Och stort TACK till alla som har uppdrag i föreningar, distrikt och förbundet. Vi har sagt det tidigare men säger det igen – det är lätt att vara stolta över att leda den här organisationen. Läs brevet nedan.

Hej vänner,

Nu har sommaren intagit vårt avlånga land och vi får glädjas åt allt som blommar, bär och grönsaker som är på gång, svalkande bad och kanske en glass eller två. Det har vi gjort oss förtjänta av.

Vi har också gjort oss väl förtjänta av kommande ledigheter. Vi är många som jobbar hårt med våra olika uppdrag i föreningar, distrikt och förbundet. Vi har sagt det tidigare men säger det igen – det är lätt att vara stolta över att leda den här organisationen.

Årets Anseendeindex har nyligen presenterats och vi kan glädjas åt att SPF Seniorerna även i år är den seniororganisation som har högst anseende bland personer över 60 år. Det är något vi uppnått tillsammans genom att vara seniorernas röst i frågor som är viktiga för våra medlemmar och genom att erbjuda gemenskap och glädje i alla de fantastiska aktiviteter som genomförs runt om i landet. Sträck på dig och var stolt även du över att tillhöra en av de högst ansedda ideella organisationerna i Sverige.

För många är sommaren en tid av resor och möten med familj, vänner och bekanta. Så ser det av olika anledningar inte ut för alla. Vi vill därför passa på att tipsa om Mötesglädje, förbundets app som tagits fram av seniorer för seniorer. Den kan du ha glädje av oavsett om du är kvar hemmavid eller reser bort. En ny vän behöver inte vara längre bort än en knapptryckning.

Som förbundsordförande och generalsekreterare för SPF Seniorerna vill vi understryka att vi är både glada och imponerade över allt vi åstadkommit så här långt under året. När vi är ute och träffar er medlemmar i föreningar och distrikt möter vi alltid ett stort engagemang och mycket glädje, det är vi väldigt tacksamma för och det ger oss energi.

En glädjefylld midsommar önskar vi er alla.

Eva Eriksson, förbundsordförande
Peter Sikström, generalsekreterare

–  –  –

Klicka här för att läsa om appen Mötesglädje samt se hur du laddar ner och installerar den i din telefon eller surfplatta