Vacker silvertrana till guldmedaljörerna i årets förbundsmästerskap i bordtennis

Årets förbundsmästerskap i bordtennis ägde rum den 16-17 maj i Falköping. SPF Seniorerna Falköping och IFK Falköping Bordtennisklubb arrangerade mästerskapet tillsammans.

• Guldmedaljörerna fick en silvertrana, designad Stig-Olof Andersson, känd IFK profil från Falköping.

Tävlingen genomfördes i Odenhallen med 12 bord, totalt deltog 52 spelare (48 herrar och 4 damer) från Borlänge i norr och Olofström i söder. Första dagen inleddes med välkomsttal av båda arrangörsföreningarna via Roland Nilsson och Bo Holgersson och sedan var det dags för dubbelspel. Totalt 5 klasser som inleddes med poolspel för att sen övergå till A- respektive B-slutspel.

Prisutdelningen avslutade spelet första dagen med medaljer till pristagarna och en silvertrana till guldmedaljörerna, designad Stig-Olof Andersson, känd IFK profil från Falköping.

På kvällen samlades spelarna till en kamratmåltid på Hotel Falköping där Henrik Strömberg från dansbandet Scotts underhöll med en rad kända låtar där flera klämde i och deltog i sången.

Andra dagen av mästerskapet innebar singelspel och 6 klasser genomfördes. Även här började dagen med poolspel och efter lunch A- respektive B-slutspel.

Även pristagarna andra dagen fick medaljer och ettorna en silvertrana, tvåorna STIGA-produkter och bronsmedaljörena fick ost från Falbygdens Ost.

Många härliga, spännande och välspelande matcher ägde rum. Flera av medaljörena har stått på pallen vid tidigare SPF-mästerskap men några nya fanns det, framförallt bland de yngre "juniorerna"! Många spelare är rutinerade lirare med flera mästerskapsmedaljer i veterantävlingar både i Sverige och utomlands.

Samtliga var mycket nöjda med arrangemanget när det avslutades frampå eftermiddagen.

För de flesta var detta mästerskap slutet på vårsäsongen men några åker till Las Vegas i mitten av juni och deltagare i World Veteran Championships.