Månadsmöte 1905

SPF-föreningen gjorde tillsammans med Vuxenskolan en vårresa till Falsterbo fågelstation, som genom ett stort antal intressenter fick resan dubbleras. Den första resan hade lite otur med vädret medan den andra fick solsken och vackert väder. Efter kaffe och fralla på Trelleborgs Golfklubb fick vi en inspirerande guidning vid fågelstationen om flyttning och ringmärkning av flyttfåglar. Guiden gav en exposé över universums utveckling parat med djurens med tonvikt på fåglarnas. Resan fortsatte sedan till Skanörs Gästgifvaregård där vi fick avnjuta en utsökt måltid i trevlig miljö. Slutmålet för resan blev Vellingeblomman med rundvandring och shopping. En alltigenom lyckad resa, ledd av makarna Mörngård.