Månadsmöte 19-01-24

Ett 50 –tal medlemmar kom till Jämshögs hembygdsgård för att deltaga i årets första medlemsmöte. Ordf. Ingvar hälsade alla närvarande medlemmar samt dagens underhållare Åke Bondesson välkomna. Åke skulle visa bilder under rubriken "Någonstans i Sverige". Det blev cirka en timma med magnifika magnifika bilder från Åkes kamera blandat med spirituella och kulturella kommentarer. Resan började i södra sverige sista vildmark, vår egen kommun och slutade någonstans vid Haparanda. Bertil hade köpt in goda kakor till kaffet som följde. Ingvar testade "hjärnkollen" på oss inför kommande mästerskap. Under hösten har nya cirklar tillkommit, vinprovning, bokcirkel,och körsång. Under våren hoppas föreningen att tllsammans med kommunen att vid behov kunna ställa upp med någon form av fixarservice. Sedvanlig lottdragning förrättades av Gunni-Ann. Årets vårresa går till Falsterbonäset. Mötet avslutades med tack från Ingvar till alla för trevlig samvaro.