Månadsmöte 17-08-24

Månadsmöte 1708-2

I samarbete med Vuxenskolan hade föreningen sitt första månadsmöte för hösten. Sture Prytz kunde hälsa ett 70-tal medlemmar välkomna, särskilt de som deltog för första gången. Därefter informerade Klaus Wix Nielsen på sitt underhållande sätt sätt om äldres sjukdomar - denna gång från huvudet och nedåt. Vi fick många tänkvärda tankar om hanteringen av håret, pannan, öronen, ögonen näsan och munnen – allt från medicinska aspekter. Efter kaffedrickning informerade Sture om historiecirkel, vandringsgrupper samt efterfrågade synpunkter på kommande program. Ann-Marie informerade om planerad resa till Viniriet i Simrishamn och Bertil om byggnationen för äldre. Han efterlyste också förslag till KPR. Mötet avslutades med lotteridragning.