Månadsmöte 18-01-25

Månadsmöte 1801

I samarbete med Vuxenskolan genomförde föreningen sitt månadsmöte, denna gång i den nygamla lokalen Hembygdsgården där Gunni-Ann kunde hälsa ett 75-tal medlemmar välkomna. Programmet upptogs av att Sverigevandraren Tommy Nilsson, som lotsade oss igenom sevärdheter i mellersta och västra Blekinge. Vi fick stöta bekantskap med Tjäro, Eriksberg, Köpmannagården, Punschmuseet, Laxens Hus, Valhall, den engelska kyrkogården mm samtidigt som vi fick uppleva personligheter som Alice Tegner, Ålakungen, Salje m fl. Hans vandringar på 24000 mil (sex varv runt jorden!) på 50 år är imponerande men hans berättarkonst i bilder är oemotståndlig! Ann-Marie informerade sedan om planerad vårresa och Gunni-Ann om kommande helgcafé. Ett lotteri fick avsluta månadsmötet.