Senioren – en uppskattad medlemsförmån

Senioren är SPF Seniorernas medlemstidning som kommer ut med nio nummer per år. Upplaga 203 000 exemplar.

• Chefredaktör Senioren, Kristina Adolfsson. Fotograf Louise Billgert

Tidningen är en uppskattad medlemsförmån som engagerar och aktiverar läsarna. Här finns djuplodande reportage och porträtt på spännande seniorer samt inträngande granskningar av den nationella äldrepolitiken - kort sagt, vad politiker vill, lovar och faktiskt gör. Du hittar alltid reportage om resor, kultur, god mat, trädgård, mode och livsstil plus olika tips om friskvård i tidningen. Vi rapporterar om forskning, ekonomi, vård, omsorg, boende och andra områden viktiga för seniorers välmående. Både i tidningen och på Seniorens snabbfotade sajt senioren.se. Förstahandsvalet för den som vill hålla sig uppdaterad i 65+-frågor.

Senioren arrangerar även ett flertal uppskattade läsarresor om året, inte minst den populära Hälsoresan. Vi håller hjärnan i trim med olika quiz, sudoku och korsord. För den som söker nya vänner finns det kontaktannonser både i tidningen och på senioren.se.

Klicka här för att anmäla dig som medlem